paulinaknutsson.blogg.se

Vecka 18

Publicerad 2017-04-02 15:40:11 i Allmänt,

Hej hej! 


Nu har det varit tyst här ett tag och det är bara på grund av att det inte händer så mycket helt enkelt. Jag mår jättebra och jobbar på och så som vanligt. 

Graviditetssymptomen just nu är nästäppa - hela tiden. Man ska ju helst inte använda nässpray heller men jag måste. Jag har provat koksaltlösning som rekommenderas men det funkar absolut inte över huvud taget för mig. Dock behöver jag oftast bara ta en gång på kvällen för att kunna sova och nån gång ibland på mornarna, annars klarar jag mig över dagen. 

Sen är det tröttheten men det är mest bara att jag inte orkar vara vaken så länge på kvällarna, kan ibland vilja sova en stund på dagen också om jag är ledig, hehe. 

Och så har vi ju gravidhjärnan! Herregud, vad jag har börjat göra konstiga grejer och glömmer saker hela tiden, och jag har i vanliga fall väldigt bra minne!

Sist men inte minst så har lillen börjat sparka därinne! Igår såg jag det för första gången på utsidan och har sett en del imorse också, men såklart slutar hen så fort jag säger åt Erik att titta. Men det är en häftig känsla alltså!

Nu är det bara tre dagar (!) kvar till RUL och jag spricker snart av längtan och pirrighet! Så fort vi varit där och fått se att allt ser bra ut så ska jag berätta för de personer jag vill berätta för personligen, sen har jag tänkt vänta någon vecka till innan jag går ut med det på mina sociala medier. Det känns så spännande att få hem bild(er?) och få veta beräknad födelsedatum också. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela